«πολλά μεταξύ πέλει κύλικος και χείλεος άκρου» Ο Αγκαίος ... Ό πρώτος Βασιλιάς πού καλλιέργησε αμπέλι Www.magavaliwinery.blogspot.gr Ο Αγκαίος ... Ό πρώτος Βασιλιάς πού καλλιέργησε αμπέλι ... Ήταν Βασιλιάς της Τεγέας Αρκαδίας . Ένας χρησμός τού μαντείου έλεγε πώς ήταν πολύ αυστηρός με τούς εργάτες του καί τούς πίεζε νά δουλεύουν σκληρά στα κτήματά του. Ένας λοιπόν από τούς εργάτες του τόν καταράστηκε " Είπε ποτέ να μην προφτάσεις νά γευθείς το κρασί τού αμπελιού ... Όταν όμως έφτασε η ώρα τού τρύγου καί έκαναν το νέο κρασί τότε ειρωνικά ο Αγκαίος Βασιλιάς είπε στον υπηρέτη του: Νά λοιπόν πού πρόλαβα να γευτώ κρασί ... Τότε ο υπηρέτης του απάντησε μία περίφημη φράση ,πού έμεινε ...πολλά μεταξύ κύλικος καί χείλεος άκρου πέλλει ... Δηλαδή πολλά γίνονται στον ελάχιστο χρόνο μεταξύ ποτηριού καί τού άκρου των χειλιών... Τι εννοούσε ? Εννοούσε πώς όσα φέρνει η ώρα δέν τα φέρνει ο χρόνος όλος όπως λέμε πολλές φορές στις μέρες μας . Πραγματικά τήν ί...
Το Αλκοόλ σε γενικές γραμμές και το κρασί, ειδικότερα, έχει μια μοναδική κοινωνική λειτουργία. Πίνοντας το καλό κρασί παρέχει μια ευκαιρία για ευχαρίστηση, αλλά παρέχει επίσης μια ευκαιρία για σκέψη. Η Γεύση καλεί τον προβληματισμό, όπως λέει ο Βολτέρος, και είναι αυτή η τάση να σκεφτούμε τι πίνουμε που ανοίγει κοινό έδαφος μεταξύ φιλοσόφων και των απλών γευσιγνώστων. Το Κρασί δεν είναι απλά ένα σφηνάκι αλκοόλ. Στο επίκεντρό αυτού είναι η μετατροπή του σταφυλιού με ζύμωση σε κρασί. Η μεταμόρφωση της ψυχής υπό την επιρροή του κρασιού είναι η συνέχιση αυτής: οι Αρχαίοι Έλληνες περιγράφουν τη ζύμωση ως «έργο του Θεού». Αυτό ενισχύεται από την ιδέα ότι η ανθρώπινη δεξιότητα σε αυτή τη διαδικασία είναι η ικανότητα της γεωργίας: στην πραγματικότητα δεν «φτιάχνουμε» το κρασί. Πράγματι, Ο στόχος της καλής οινοποίησης είναι να εξασφαλιστεί ότι η περιεκτικότητα σε αλκοόλη δεν μπορεί να διαφύγει από το κρασί, αλλά παραμένει μέρος της. Η αλήθεια είναι ένα σημαντικό συστατικό του κρασιο...
Δέος από ανακάλυψη Αρχαίο κρασί 🍷 από την Τροία επιβεβαιώνει επιτέλους τόν Όμηρο! Η ανακάλυψη ενισχύει τη σύνδεση με τον Όμηρο, καθώς στην Ιλιάδα το κρασί εμφανίζεται συχνά ως βασικό στοιχείο των συμποσίων, των θυσιών και της κοινωνικής ζωής. Αυτό δείχνει πως η κατανάλωση κρασιού δεν περιοριζόταν στην ελίτ, αλλά ήταν διαδεδομένη σε όλα τα κοινωνικά στρώματα, καταρρίπτοντας την ιδέα ότι το κρασί ήταν πολυτέλεια μόνο για τους άρχοντες. Συγκεκριμένα, αναλύθηκε ένα «δέπας αμφικύπελλον» είδος κυπέλλου με δύο λαβές, όπως το περιγράφει ο Όμηρος που βρέθηκε στην Τροία και φαίνεται να χρησιμοποιούνταν όντως για κατανάλωση κρασιού. Ο ι οι έρευνες αποκαλύπτουν στην πολιτισμική ζωή της αρχαίας Τροίας και στη χρήση του κρασιού ως κοινού πολιτισμικού αγαθού. Πέρα από την οικονομική του σημασία, το κρασί φαίνεται να διαδραμάτιζε σημαντικό ρόλο στις κοινωνικές και θρησκευτικές πρακτικές όλων των κατοίκων, όχι μόνο των αρχόντων η τών πολεμιστών. Με αυτή την ανακάλυψη, η...
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου